Întrebări frecvente

Există un număr limită de pagini?

Nu există un număr de pagini impus. Recomandăm, însă, ca lucrarea să aibă maxim 10,000 de cuvinte.

 

Trebuie să îmi aleg un profesor coordonator?

Nu trebuie sa îți alegi un profesor coordonator. Poți cere feedback pe ceea ce lucrezi, pe variantele intermediare, dar nu e o condiție pentru înscriere sau participare.

 

Dacă sunt student sau masterand la altă facultate pot participa?

Da. Dacă ai o lucrare în domeniul sociologiei sau asistenței sociale te așteptăm.

 

Este suficient să fac o prezentare electronică în Power Point sau alt soft similar? Sau trebuie să predau și un text scris?

Este nevoie de ambele.

Pentru înscriere, e suficient să trimiți un rezumat conform specificațiilor de AICI. Dar, la concurs, trebuie să aduci cel puțin un exemplar tipărit al lucrării complete înscrise.

Prezentarea Power Point te va ajuta să prezinți oral. Dar trebuie însoțită și de lucrarea tipărită.

 

Ce se punctează: prezentarea orală sau lucrarea tipărită?

Ambele.

Unii studenți reușesc să comunice foarte bine în scris, dar mai puțin bine într-o prezentare publică.

Pe lângă această situație, în prezentarea orală nu este timp suficient pentru detalii. Juriul va fi atent atât la ceea ce spui dar va analiza atent și ceea ce ai scris.

 

Cum ar trebui să arate suportul pentru prezentarea orală realizat în Power Point?

Trebuie să fie clar și concis. Nu există o rețetă dar prezentarea care va fi proiectată este recomandat să aibă următoarea structură:

  • slide 1: titlu, autori.
  • slide 2: obiectivul studiului.
  • slide 3: ce s-a scris despre subiect până la abordarea ta.
  • slide 4: prin ce este diferită abordarea ta de ce s-a mai scris despre subiect.
  • slide 5: metodologie (universul cercetării, criterii de selecție a respondenților, tehnică și instrument).
  • slide 6: descrierea rezultatelor.
  • slide 7: interpretarea rezultatelor și concluzii.

Textul notat pe fiecare slide trebuie să fie scurt, maxim 6-8 rânduri scrise cu un font mare, vizibil de la distanță.

Folosește un background alb pentru slide-uri și un font negru pentru text.

 

Ce dimensiuni ar trebui să aibă lucrarea înscrisă?

Este greu de stabilit.

Poți spune multe chiar și în 3-4 pagini scrise atent.

Îți recomandăm să te limitezi la 4000-6000 cuvinte. Asta înseamnă aproximativ 10-15 pagini. Numărul de pagini poate varia în funcție de marginile documentului, mărimea fontului etc.

Recomandările maximale de mai sus sunt valabile pentru pagina A4, cu margini 2.54 (stânga, dreapta, sus, jos), Times New Roman, mărime 12, la 1.5 rânduri.

Mai important decât numărul de pagini este să ai structură clară:

  • titlu sugestiv.
  • rezumat care enunță obiectivul, teoriile care te ghidează, metodologia și datele folosite, principala concluzie. Maxim 250 cuvinte.
  • introducere care sintetizează întreaga lucrare. Aproximativ 1-2 pagini.
  • trecerea în revistă a studiilor care s-au făcut până acum în domeniul pe care îl abordezi. Aproximativ 3-4 pagini.
  • prezentarea datelor și a conceptelor/variabilelor cu care lucrezi. Aproximativ 2-3 pagini.
  • rezultate și interpretarea acestora. Aproximativ 3-5 pagini.
  • concluzii. Aproximativ 1-2 pagini.
  • bibliografie.

 

Sunt anumite lucruri pe care ar trebui să le evidențiez în prezentarea orală și în lucrarea scrisă?

Da.

Să te asiguri că afirmi clar: obiectivul lucrării, teoria sau teoriile care te ghidează, metodologia folosită, concluziile și bibliografia.

 

Trebuie să abordez o temă practică, cu efect imediat în viața socială, sau pot să abordez și o temă (mai) abstractă, teoretică?

Ambele sunt la fel de interesante.

Te poți inspira din programul conferinței European Sociological Association care a avut loc în Praga în 2015: http://esa12thconference.eu/programme.

Dacă ești student la Asistență Socială, poți prezenta și un program de intervenție. Poate te ajută informațiile de aici: http://www.aids2016.org/Programme/Abstracts/Submission-Guidelines.

Nu există nicio restrictiție. Doar să aibă legătură cu viața socială și să fie o abordare științifică.

 

Cât timp am la dispoziție pentru prezentarea orală?

Maxim 15 minute (nu este obligatoriu să le acoperi pe toate!).

Acestea sunt urmate de maxim 15 minute de întrebări și sugestii din partea Juriului.

 

Cât de formală trebuie să fie prezentarea?

Cât apreciezi că este necesar. Important este să transmiți clar rezultatul muncii tale.

 

Cât reprezintă prezentarea orală din evaluarea finală?

Este greu de apreciat. Cum spuneam și mai sus, unii studenți nu au experiența vorbitului în public. Nu vrem să fie taxați pentru acest lucru.

Preferăm să lăsăm Juriul să decidă. Experiența celor din Juriu va compensa eventualele dificultăți care nu au legătură cu calitatea lucrării înscrise.

 

Pot să mă înscriu cu mai multe lucrări?

Da, maxim 2.

 

Există posibilitatea ca evenimentul să fie anulat?

Da. Dacă nu se înscriu candidați.

Mai degrabă, însă, evenimentul nu se anulează ci doar se devansează pentru o dată ulterioară.

Te rugăm să urmărești site-ul Sesiunii de Comunicări pentru actualizări.